23 February 2011

ntah !!!

ari nie aku xde citer bez nak kongsi ngan korang..
pe yang aku lakukan ari ni lebey kurang same je tiap ari...
g skul, g prep, blik umh, wat hmwork n ari ni de tambahan 1 aktiviti iaitu g pasar malam...hahaha(tu pon nak gtaw)
sje je nak gtaw...jelez ke??hehe...

cume nk kongsi ckit amalan yang diseru oleh junjungan mulia kite Nabi Muhammad S.A.W sebelum masuk tidur..
hayatilah...

Rasulullah s.a.w pernah berpesan kepada Saidatina Aisyah r.a : "Ya Aisyah, jangan engkau tidur sebelum melakukan empat perkara, iaitu :

1. Sebelum khatam Al Qur'an
2. Sebelum membuat para nabi memberimu syafaat di hari akhirat
3. Sebelum para muslim meredhai kamu
4. Sebelum kau laksanakan haji dan umrah


bertanya Saidatina Aisyah r.a :
Ya Rasulullah.... Bagaimana aku dapat melaksanakan empat perkara seketika? " Rasulullah s.a.w tersenyum dan bersabda : "Jika engkau hendak tidur bacalah : Al Ikhlas tiga kali seakan-akan engkau mengkhatamkan Al Qur'an. Selepas itu Bacalah selawat untukku dan para nabi sebelum aku, maka kami semua akan memberi syafaat di hari qiamat. Beristighfarlah untuk para muslimin, mereka akan meredhai kamu, dan perbanyakanlah bertasbih, bertahmid, bertahlil, dan bertakbir, seakan-akan kamu telah melaksanakan ibadah haji dan umrah".

amalkan lah perkare2 ini tiap ari...insya ALLAH...hidup kamu keesokannye mendapat berkat...

dan ari ni aku nak mintk maaf kt korang sebab ari ni aku kurang aktif melompat dari 1 blog ke blog yang laen seperti kebiasaan...
esok mungkin ak sambung balik kegiatan TERJAHHH ak uh...
INSYA ALLAH...

okey...gud MALAM ( ayt madam sha )


chow2 milo

o_0 v



3 comments:

jgn komen yg bukan2 ye !!!

cuTEz fOllOwEr !! tHNx